Hue, Vietnam: history, mystery and beaches! | Hué au Vietnam: histoire, mystère et plages!

lundi, octobre 09, 2017

[July 2016 / Juillet 2016]

After Pakse in Laos, it was time to take a night bus to Hue, Vietnam. This city is full of history as it used to be the capital of the country and the seat of the Nguyen dynasty. The 18th century citadel was a really interesting place to visit!
~~~~~~~~~~
Après Pakse au Laos, ce fut le moment de prendre un bus de nuit pur Hué auVietnam. Cette ville est riche en histoire étant l'ancienne capitale du pays et l'ancien siège de la dynastie Nguyen. La citadelle du 18e siècle est vraiment un lieu très intéressant à voir!

We got a bit lost following the signs for the exit!
~~~~~~~~~
On s'est un peu perdus en suivant les panneaux pour la sortie!

The next day, my friend Tom and me went for a scooter ride in the city, we had a stroll through the little streets around the French colonised part. It was so strange, it really looked like some old village in France!
~~~~~~~~~~
Le lendemain, mon ami Tom et moi somme allés en ville à scooter, on s'est baladés dans les petites rues dans la partie coloniale francaise. C'était un peu étrange car çà ressemblait vraiment à un vieux village de France!

I loved it how this guy was fishing even though the whole dam is filled with water lilys!
~~~~~~~~~
J'ai adoré voir comment cet homme était quand même en train de pêcher dans cet étanng malgré qu'il soit rempli de nénuphars!

All around Hue there are seven mausoleums where the Emperors and their family are buried. Those are not your usual mausoleums in the cemetary, they are huge parks with ponds, temples and statues everywhere!!
~~~~~~~~~~~~~
All around Hué il y a sept mausolées où les Empeureurs et leur famille sont enterrés. Ce ne sont pas de traditionnels mausolées au milieu d'un cimetière, ce sont des parcs immenses avec étangs, temples et statues partout!

After riding around all those historical places in a 40 degrees heat we went to the beach! What a nice way to end the day, swimming in the warm South China Ocean and playing in the waves!
~~~~~~~~~
Après avoir visité tous ces lieux historiques sous une chaleur de 40 degrés, nous sommes allés à la plage! Quel plaisir de finir la journée à nager dans la mer de Chine du sud et à jouer dans les vagues!

Another advantage of renting out a scooter, we rode out of town to a very special place: an abandoned water park! That was such an awesome place to explore with a pretty amazing post apocalypse atmosphere!
~~~~~~~~~~~
Louer un scooter est toujours un avantage pour explorer les campagnes, et on est tombé sur un endroit très spécial: un parc aquatique abandonné! Quel endroit génial à découvrir, le tout dans une ambiance post-apocalyptique!

On our last day in Hue we decided to head South and discover the coast, and what a nice suprise it was ! Even if we had to ride the scooter on the highway (crazyyyy) for a little bit, we ended up in the most beautiful beach where we had some fresh fish to eat !
~~~~~~~~~~~~~~~
Pour notre dernier jour à Hué nous avions décidé d'aller vers le sud pour découvrir la côte, et quel bonne suprise! Même si on a dû rouler sur l'autoroute à certains moments (la foliiiiie), on a finit par atteindre une des plus belles plages désertes où on a mangé du poisson frais!